Alacakaranlık Efsanesi Sona Erdi!

Sinema tarihinde gençler üzerinde yarattığı etki ile fenomen olan ve beş filmdir süren Alacakaranlık Efsanesi sona erdi. İtiraf etmem gerekirse serinin 2008 yılında çevrilen ilk filmi Twilight / Alacakaranlık hiç mi hiç ilgimi çekmemişti. İlkini izlemediğim için diğerleri de çok umurumda olmamıştı. Stephenie Meyer’in aynı adlı romanından uyarlanan seri, son filme gelene kadar kendi mitolojisini, kültürünü ve genç kitlesini oluşturmuştu bile. Romanda anlatılanları aşağı yukarı biliyordum, genç kuşaklara hitap eden vampir üyelerinden oluşan aile ve bildiğimiz vampirlere benzemeyen özellikleri üzerinden aktarılan anlatıma, Romeo&Juliet benzeri vampir – insan aşkı ve ilave karakter olarak kurt adamlar da eklenmişti.

Klasik vampir hikayeleri okuyan ve izleyen, üstelik gençlik görüntüsünü üzerinden atalı uzun zaman olmuş birine bunlar açıkçası pek enteresan gelmiyor. Yazının bundan sonrası birbirine eklenince bol bol spoiler içeriyor…

Filmlerle ile ilgili detaylı bilgileri vermeden önce, Alacakaranlık serisi ile ilgili yeni ve sıcak gelişmelere, en son haberlere ulaşabilmeniz için bir yazı yazdım ve sizden gelen sorulara cevap verdim. Yeni yazım : Alacakaranlık Serisi 

 

Bu duygu ve ön yargılarla evde izlenen filmlerin resmi sponsorunun katkılarıyla yaklaşık on gün önce ilk filmi Twilight I / Alacakaranlık’ı izledim. Catherine Hardwicke’in yönettiği filmde annesi ve babası boşanmış Bella Swan (Kristen Stewart) ‘ın babasının yanına yerleşmesi ile birlikte yaşadığı buhranlı dönemi, yani okuldan arkadaşlarıyla kaynaşması ve kendisinden daha da soğuk olan (sonuçta ilişkilerinde mesafeli ve itici duran bir karakter) Edward (Robert Pattinson) ile yakınlaşmasını anlatıyordu.

Bu arada bizler Edward’ın sayesinde insan kanı ile beslenmeyen Cullen ailesini ve güneşte mücevher gibi parlayan bu yeni vampir türünü tanımaya başlıyorduk. Bella’nın babası Charlie Swan (Billy Burke) ise çevrede diğer vampirler tarafından telef edilen insanların başlarına neler gelmiş olacağını araştırmakla meşguldü. Enerjik, güçlü, güneşte ışıl ışıl parlayan ve muhteşem gülümseyen Edward’a abayı yakan Bella ise ilk hayati tehlikesini yaşamıştı.

 

İkinci film The Twilight Saga:New Moon’da ise Cullen ailesi Bella’yı kabul etmiş ve doğum günü kutlamasında bir tehlike daha yaşatmıştı. Edward ise yaşadığı tutkulu aşka rağmen, Bella’yı bu tehlikelerden dolayısıyla kendisinden uzak tutmanın tek yolunun ayrılık olacağını anlamıştı. Namusumsun ama gidiyorum deyip Bella’nın alnından öperek öyküden uzaklaşan Edward’sız filme devam etmek zordu. İlk filmde itici uzun saçları ile izlediğimiz ergen Jacob Black (Taylor Lautner) ise kaslı bedeni ile kurt adam olarak Bella’nın avuntusu olarak karşımıza çıkmıştı. Chris Weitz’ın yönetimi ise oldukça tatsızdı.

 

 

Üçüncü film The Twilight Saga: Eclipse üçlü bir aşkın ve kurt adam – vampir kapışmasının detaylarını gözler önüne seriyordu. Gençliğim elden gidiyor, vampir olacağım diye tutturan Bella’ya Edward daha fazla karşı koyamadı. Jacob ise kendi halinde Bella için mücadele ediyordu ama nafile. Bu arada vampirlerin İtalya’daki üst mertebesi Volturiler ile tanıştık ve yapabileceklerinden haberdar olduk. Vampirlerin karakteristik özellikleri karşısında kalkan olabilen Bella’nın Edward ile evlenmesine onay verildi. Nedense Chris Weitz hala yönetmen koltuğunda.

 

Dördüncü film The Twilight Saga: Breaking Dawn – Part 1 Nihayet evlenen Edward ve Bella’nın muhteşem düğün ve balayı görüntüleri ile açılıyordu. Seriyi baştan sona izlemeyenler için bildiğin romantik aşk filmi tadında ilerleyen öykü, okuyanların çekilemez dedikleri gerdek gecesi ile biraz şenleniyordu. Bella’yı ısırmamak Edward için öğrenebildiği bir şeydi peki ya işin içine şehvet ve tutku girince kendini kontrol edebilecek miydi? Kasları iyice görkemli hale gelen Jacob ise Edward’a tercih edilmesine rağmen Bella’ya sevgisini ve ilgisini koruyordu. Hala Edward tarafından tarafından dönüştürülmeyen Bella ise balayı ertesinde hamile kaldığını öğrendi. Romantizm ve bir türlü bitmek bilmeyen bazı sıkıcı sahnelerde yönetmen William Condon’ın rolü büyük.

 

Anlat anlat bitmiyor 🙂

Halen sinemalarda gösterimde olan finale  The Twilight Saga: Breaking Dawn – Part 2 ‘ye geliyorum. Sorunlu doğumun ardından, hayatı tehlikeye girince emellerine kavuşan ve nihayet Edward tarafından dönüştürülen Bella kırmızı gözlü, soğuk bir vampir olarak karşımızda. Bir yeni doğan olarak herkesten güçlü ve ilk avını başarıyla gerçekleştiriyor. Seri boyunca vampir öncesi hayatlarını da izlediğimiz Cullen ailesinin eksik parçası gibi adeta. Edward ile cinselliği doyasıya yaşayabiliyor ve kızları Renesmee’de mutlu – güzel bir bebek. Ancak bir sorun var Renesmee, hamilelik sürecindeki gibi çok çabuk büyüyor Volturilerin dikkatini çekiyor. Vampir dünyasında kontrolü elinde tutamayan ve çevreye büyük zararlar veren bebeklerin/çocukların dönüştürülmesi ise yasak.

Geleceği gören Alice Cullen (Ashley Greene) ‘ın uyarısıyla aile, Volturiler tarafından yok edilmesi olası Renesmee için vampir tanıklar bulmak üzere dünyanın dört bir yanına dağılıyor. Aşırı romantizm yüklemesinden sonra diğer vampirler ve özellikleri ile tanışıyor, neden bu kadar eziyeti çektik şimdiye kadar diyoruz. Her biri ayrı ilginç karakter…

Renesmee’nin bir vampir olmadığına tanıklık etmek üzere Cullen’lara desteğe gelen vampirler ve kurt adamlar, Volturiler karşısında sayıca az, görüntüde etkili duruyorlar. Bu arada Jacob’ın Renesmee ile mühürlendiğini yani ona sonsuza dek bağlı kalacağını ve koruyacağını da ekleyeyim. Artık Volturiler ve tanık vampirlerin kapışmasına hazır mısınız?

 

 

Sürekli Edward olmadan yaşayamayacağını söyleyen ama sonuçta vampir olmak için doğduğuna inanan hırslı ve boncuk dağıtan Bella’ya rağmen genelinde zevkle tükettiğim  seri, kesinlikle izlenmeyi hak ediyor. Birinci ve sonuncu filmler ise en çok sevdiklerim oldu. Berbat bir Pamuk Prenses olmasına rağmen Kristen Stewart, Bella olarak belleğime yerleşti. Hatta soğuk havalarda ona bakarak geliştirdiğim bir koşma stilim bile var 🙂 Edward rolü ile izlediğim Robert Pattinson’ın ise etkileyici gülümsemesi ve oyunculuğu ile gönlümü fethetti. Tüm filme hakim olan görsel açıdan zengin dünya ve etkili karakterler basit diyaloglara dayalı senaryoya rağmen benim hoşuma gitti.

Evet totalinde gariplikler, saçma gelen sahneler, pudrası fazla kaçmış yüzler, zaman zaman boğan bir romantizm ve gereksiz uzunlukta anlatım var, fakat yerden yere vurmanın fazla sert olduğunu düşünüyorum. Artık zaman değişti, hikayeler – anlatımlar da öyle. İzleyici/okuyucu kitlesinin gençlerden oluştuğu bir dünyada yaşıyoruz, uzakta durmayalım – yavaşça aralarına karışalım 😉

Vampir hikayelerine körü körüne bağlı izleyici / okuyucuların tukaka eleştirilerine ve düşük puanlarına rağmen ön yargılı olmayın bu seriye bir şans verin derim. Üstelik bence kurt adamların anlatımı hiç bu kadar yalın ve gerçekçi olmamıştı. İzleyin, görün 😉

 

  177Yorum

  1. blank ramazan cekic   •  

    Bence zaman gecirmek icin izlenebilir sanatsal bir degeri yok

    • blank ADİL   •  

      film bitmesin süperdi:)LAN MAL

      • blank bella   •  

        keske belki yeni bolum cikarirlar çünkü renesmeenin büyümüş hali.goruntude vardi oyuzden hala bi.umut.vaar.♥

          • blank alacakaranlık hayranı   •  

            EVET KEŞKE BÜYÜK BİR HAYAL KIRIKLIĞI İÇERİSİNDEYİZ

          • blank Xxxxx   •  

            Ayn keşke yaa bende çok istiyom

        • blank gerek yok   •  

          ewt keske

        • blank Beyza Mutlu   •  

          Kitabın yazarı “Kitaptan git gide uzaklaşıyorum, bir seri daha yazmayı düşünmüyorum.” gibisinden bir açıklama yapmıştı, kitap devam etmeyecek sanırım. Ama filmin yönetmeni kendi kafasından senaryoyu devam ettirirse bilemeyeceğim.

          • blank Ayşenur   •  

            Ayyyy keşkee

        • blank Ayşenur   •  

          Aro filmin sunumda bellayla Alice bakıp ne ödül ama diyodu bence devamı getirilmesi gereken bi film Edwards ve filme aşığımmmm

  2. blank erdal   •  

    site cok başarılı elinize saglık güzel bilgiler var

    • blank fundalina   •     Yazar

      Teşekkür ederim.

      • blank alacakaranlık hayranı   •  

        EVET SİTE ÇOK BAŞARILI BİR DE ŞU FİLMİN DEVAMI GELSE DAHADA BAŞARILI OLACAK

      • blank ece   •  

        alacakaranlık dvm etcek mi

        • blank yusuf   •  

          etmicekmis galiba

  3. blank dancingmen   •  

    alacakaranlik girduyum en iyi filmdi.bence 6 da cikartmalilar.Ben bu filmle yasiyorum desem yalan olmaz.Bitmesin yaaaaaaaa….

    • blank fundalina   •     Yazar

      Ne yazık ki sizin için güzel bir haberim yok 🙁

      • blank alacakaranlık hayranı   •  

        yaa neden yok bizim bu filme çok ihtiyacımız var hayat muucizelerle doludur neden bir mucizede bizi bulmuyo gerçi bu mucize sizin elinizde NE OLUR BİZİ BÖYLESİNE GÜZEL BİR MUCİZEDEN BÖYLESİNE GÜZEL BİR FİLMDEN MAHRUM BIRAKMAYIN NE OLUR:::(((

    • blank alacakranlık tutkunu   •  

      galiba çıkacak çünkü serinin 6 ıncı kitabı çıktı 2021 veya 2022 de çıkacak ben 2021 de yaşıyom yani gelecekte ya inşallah çıkar 6 kiatap çıktı ve bence gerçekten çıkcaacak ben bu filme aşık oldum ya devamı benim için çok önemli ona bağlandım resmen favori krakterim aro jesper olmazsa olmaz belle edward alice bunlar benim en sevdiğim ama en çok jesper ı çok seviyom yaaa neyse devamı çıkar 2021 veya 2022 de çünkü 6 ıncı kitap çıktı ama 6 ıncı kitap da çok geç çıktı yani inşallah 6 ıncı filim çıkar diyerek byy

  4. blank bilinmeyen   •  

    ne olur allah aşkına bitmesin o film biterse öldüğümün resmidir ya ne olur bitmesin çoooooooooooookkkkkkkk gggggggggggüüüüüüüüüüüüüüüüüüüzzzzzzzzzzzzzzzzzeeeeeeeeeeeeeellllllllllll bir film ne olur bitmesin

      • blank alacakaranlık hayranı   •  

        bende öyleyim :::(((

    • blank deniz   •  

      bencede bitmesin çok güzel bir film alacakaranlık 6. seriside çıksın nolurr

    • blank Lavinia   •  

      6 yıl geçmiş öldün mü?

  5. blank alice   •  

    yaaa lütfen bitmesin ben bu filmle yatıp bu filmle kalkıyorum . ayrıca alacakaranlık sevmeyenler izleyin görün ön yargınızın dağılacağından eminim . ayrıca sanatsal değeride var bu filmin . yaa bu güzel film bitmesin ne olur .

  6. blank EDWARD BELLA   •  

    YA BENCE NE OLUR DEVAM ETSINN COK GUZEL HEPSINE BAYILIYORUM OZELLIKLE EDVERD VE BELLA YA NE OLUR DEVAM ETSIN. bu fılmı seven her kez lutfen devam etsın dıye yorum gondersın ve bu fılmın 5 i cekılsın rıca ederım…….. alacakaranlıkı begen bırııııııı

    • blank Ayşenur   •  

      Sana katılıyorum keşke yönetmen kendi kafasında kurup çekse. Edwarda aşığiyım filminde edwardın hayatında ezbere biliyom elimde imkan olsa yenisini çekerim o kadar çok izledim filimde sahnelerde kim ne diyor onlara kadar ezbere biliyorummm öyle böyle deil bellayı öptüğü sahneleri görünce yolasım gelyi o derce bi bi aşk benimki

    • blank Ayşenur   •  

      Bence kitabın yazarıyla yönetmenine twittırdan bol bol twit atalımmm lütfen twittırı olanlar yapabilirmi

      • blank alacakranlık tutkunu   •  

        aynen biraz geç yazdım ama bence de atalıma damı zor durumda bıraklaım hem yapımcı ve diyerleri bu kadar hayran olacağını gördüğünde fazla para geleceği için kesin çıkarır ha

  7. blank HackerLove   •  

    Boş Konuşmayın derimm oo film varya oo film dünya harikası oscarlıkı hakeden bir film emin olun ananız babanız ole bı dızı yapamaz bos konusuyorsunuz herseyı sıkıp atın sadece filimimin dalgasına bakın olay bu sizin siktirmeniz değiill !!

    • blank fundalina   •     Yazar

      İnsanlar görsel olan her unsuru kendi değerleri ile beğenip / beğenmeme hakkına sahiptir. Ben seriyi beğendim ancak beğenmeyenlere de saygı duyuyorum.

      • blank alacakaranlık hayranı   •  

        bizde çok beğendik emin olun dünyanın %90`ıbu filmi çok beğendi ne olur devamını getirin

      • blank alacakaranlık hayranı   •  

        bir efsaneye çok ama çok ihtiyacımız var ne olur bir mucize yapın ne olur

      • blank Alacakaranlık hayranı   •  

        İnsanların %80 bu filme olumlu bakıyor buna bende dahilim herzaman ilginç olaylar gelişiyor siz bu film e spn verdiğiniz an insanlar hayal kırıklığına uğradı.
        Peki sizce film in bitmiş olmasına rağmen niye hala bu filmin fanları var film kaç yıl önce bitmiş demekki insanların hafızasında derin hisler bırakmış bu filmin devamı gelmeyebilir ama şimdiki nesil o filmin devamını yazıp whatpeet de yayınlıyor sizde biraz insanların duygularına önem verip yorumlarla ilgili sorun ve çözüm bulursanız sevinirim
        Sakın yalnış anlamayın bu konudaki duygularım ve yorumlarım size saygı duyuyorum

  8. blank ayşe   •  

    bence gerçekten çok güzeldi sadece güzel değil güzel muhteşem ve harikaydı

  9. blank ayşe   •  

    harika ve güzeldi

  10. blank gizemli   •  

    bu film biterse bende biterim .Televizyonda en sevdiğim film bu açıkçası içim dışım ALACAKARANLIK oldu :)nolur bitmesin bu oscarlık film

  11. blank hazal   •  

    YA BU FLİM BİTMEMELİ SEVMEYENLER İZLEMEYE BİLİR AMA BN EMİNİM Kİ SEVMEYENLERDEN COK SEVENLER VAR BU SEVENLERİN HAKKINI YEMEK OLUR

  12. blank ismail   •  

    YA BU FILIMI COK AMA COK BIYENIYORUM GERCEK BIR EFSANEE LUTVEN DEVAMETSIN BU FILIM RESMEN ONUN BOLUMLERINI IZLERKEN SOKA GIRIYORUM INANIN SADECE DEVAM ETSIN COK GUZEL OLACAK

  13. blank AlcaKaranlık   •  

    devam etmesini isteriz biz sevdik sevmiyenler izlemesin oma çok güzel bir filim Alcakaranlık Şafak Vakti2 süper bişey bundan sona 3 isteriz 🙁

  14. blank edanur   •  

    bence alacakaranlığın devamı olarak yeni birkitap yazılmalı sonrada ekranlara alacakarranlığın devamı diye yayınlanmalı yani film çok tuttu bitmemeli devamıda gelmeli

  15. blank yusuf   •  

    bu film hiç bitmemeli devam etmesiş lazım ne olur çekip gibi adamı nerde bulcaz bidah ne olur devam etsin bu film ne olur

  16. blank Ibrahim   •  

    cok guzel film bende beyendim devam etmesini cok isterim

  17. blank pelin   •  

    bitmesin hiççççççççç

  18. blank pelin   •  

    bitmesinnnnnnnnnnnnnnn

  19. blank Zeynep   •  

    Çooooooooook güüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüzel bayıldım asla bitmesin

  20. blank Zeynep   •  

    Çooook güüüüüüüzel asla bitmesinalacakaranlık1numara…

  21. blank hilal   •  

    çoook güzel bayıldım yaaaaaaaaaaaa keşke hiç bitmese 🙂

  22. blank hilal   •  

    çooook beyendim çok güzel bir dizi 🙂

    • blank BirMucize!!   •  

      Bu Haksızlık Ya Filmin Imdbsi 5.5

      • blank fundalina   •     Yazar

        Gerçekten çok saçma.

  23. blank hilal   •  

    çoooooooooook güzel bir film bayıldım 🙂

  24. blank deniz   •  

    nolur seri bitmesin çok güzelll 6. seriside çıksın bayıldım bennn

  25. blank ADİL   •  

    FİLSÜPERDİ DEVAM LÜTFEN

    • blank mustafa   •  

      film çok güzel devamııda güzel olur ir düşüümüm

  26. blank mustafa   •  

    flim çoooooooooooooooooooooooooooooooooook güzellllllllllll ama devamı olur ama çok düşümek lazım

  27. blank mustafa   •  

    film çok güzel ama devamı olur ama çok düşümek lazım film çoooooooooooooooooooooooooooook güzel

  28. blank nesliş   •  

    ben bu filme bayılıyorum ama son bölüm olmasa güzel olurdu

    • blank bella   •  

      filme heyecan katan kısın 5. seri zatan o olmasa seririn anlamı olmaz

  29. blank Yaren   •  

    Bu filmin kitabı yada filmi çıkmazmı ya çok güzel mükemmel bir filmdi
    Birşyo diye ağlıyacaktım nerdeyse lütfen kitabı yada filmi çıksın siz bir şey biliyormusunuz fundalina ve buarada verdiğin bilgiler için çok sağol ……

    • blank fundalina   •     Yazar

      Ne yazık ki bir devam filmi yok. Yeni bir gelişme olursa sizi haberdar ederim.

      • blank alacakaranlık hayranı   •  

        yaa bir insanın hayatı hiç mi mühim değil sizin için!Madem filmin devamını getirmeyeceksiniz niye bu filmi çıkartıyosunuz.Bu filmi izleyen filme bağlanıyo.Siz kendinizi bizim yerimize koyun canınızdan çok sevdiğiniz film bittiğinde nasıl bir sıkıntı olacak biliyormusunuz:((yani filimde izlenmiyor desem o yüzden devamı gelmiyor desem yalan olur:(LÜTFEN NE OLUR SİZE YALVARIYORUM FİLMİN DEVAMI ÇIKSIN NE OLUR BANA VE BU FİLMİ CANINDAN ÇOK SEVEN ARKADAŞLARIMA ANLAYIŞ GÖSTERİN VE BU FİLMİN DEVAMINI GETİRİN LÜTFEEEEENNN:::::((((((YALVARIYORUM!!!

        • blank Alacakaranlık fanı   •  

          Kesinlikle katılıyorum ben bu filmle 2009 da tanıştım ve hala terler tekrar izliyorum bize filmi bu kadar çok sevdiriyorlarsa devamında getirsinler o zaman

  30. blank Yaren   •  

    Peki teşekkür ederim

  31. blank damla   •  

    Bencede süper lütfen seri devam etsin ben çünkü alacakaranlığa müdürleri o yüzden 40 kez izledim

  32. blank elifelçin   •  

    çok güzel alaca karanlık bayılıyorum onun serisine çeşke devam etse serisi çok güzel inanılmaz çeşke ben olsam onun yerinde diye düşünüyorum hem zaten birbirine çok güzel yakışıyolar onların gerçek ismi ne

  33. blank BERİVAN BAYKARA   •  

    Bitmesin Lütfeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen!!!!!!!!!

  34. blank özge   •  

    arkadaşlar heygirl dergisi serisinde robert pattinsonun açıklamasında artık edward cullen rolu için yaşlandığını söylüyor.O yüzden devamı gelmez diye düşünüyorum ama umarım gelirr.Şuana kadar hiçbir film bu kadar ilgimi çekmemişti hele kitabı….

  35. blank susen   •  

    bence harika devami olursa cok iyi olur..

  36. blank Ahmet   •  

    alacakaranlık şafak vaktı 2 den sonrası cıkmıcakmı sındı ?? cıksın cok guzel bı fılm en ıyı fılmım bu her gun ızlıyrum

    • blank fundalina   •     Yazar

      ne yazık ki devam filmi yok, bu şekilde sonlanıyor.

      • blank alacakaranlık hayranı   •  

        NEDEN BU ŞEKİLDE SONLANIYOR SONLANMASIN ANLAMIYORUM YANİ FİLM ÇOK GÜZEL NEDEN DEVAMI GELMİYYOR

      • blank süleyman   •  

        Filmin sonunda iki tane adam aro lar gitse bile bugun burda olanlari affetmezler demislerdi bence bu filmin bir devamı olması lazım…

  37. blank mutafa   •  

    çok gü<el bi filim ama bitmesi çok kötü neden biti yaaaaaaa 🙁

  38. blank havvanur   •  

    hayırrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrolamazzzzzzzzzzzzzzzzzzzz bu bitmmeli lüt fen devamm ettirin be n bu filmin cokkkkkkkkkkkkkkkkgizli hayranıyımmmmmmmmmmmmmmmmmm

  39. blank ferhat   •  

    ya benim su psikolojik rahatsızlığa girdim resmen bu fılmin serilerini cok ama cok izledim ve muhteşem bir film bu fılmin sayfasını açtım cok seviyorum ama bu fılmi simdi filmi bitirirlerse olmaz daha kızın yasamı anlatılmalı kristin ve Taylor u cok seviyorum bu filmin devaminin çıkması için ne yapa biliriz acaba

    • blank fundalina   •     Yazar

      Belki birileri sesinizi duyar ve filmin devamı çıkar. Bir gelişme olursa size haber veririm.

      • blank alacakaranlık hayranı   •  

        EVET NE OLURBİRİ SESİMİZİ DUYSUN VE BU FİLMİN DEVAMI GELSİN

  40. blank esra   •  

    ya yok ne bitmesi saçmalamayın
    09/12/2015 tarihinde alacakaranlık şafak vakti bölüm 3 çıkıyo
    daha yenileri izlemden bitti demeyin sayfa açıyosun bari doğru şeyler yazın
    😉 😉 neyse işte kısaca Bitmiyooooo

  41. blank emre   •  

    esra sana katılıyorum 🙂

    alacakaranlık Gece Yarısı Güneşi başlıyor 🙂 09/12/2015 de çıkacak 🙂 🙂 yani bitmedi lütfen doğru bilgiler verin.

    • blank mustafa   •  

      gerçektende doğrumu söylüyorsun

  42. blank Hasan   •  

    ya gece yarısı güneşi başlıyor yalan yanlış bilgiler vermeyin

  43. blank edward   •  

    aşkım edward

  44. blank neslişan   •  

    ya nolur çıksın meraktan çatlaarım bu filmin bağımlısı oldum yani her bölmünü 4 kere izledim nolur çıksın yetim çocuklar için arkadaşım yetim yurtta kalıyor izliyo ama 6 . bölmü çok merak ediyor delircek çocuk

  45. blank Alacakaranlık Hayranı   •  

    Bitmesin hatta 20 bile olsun çok harika bir film yenisini heyecanla bekliyorum her bölümünü 4 kez izledim

    • blank mrz   •  

      20 az 1000 olsun

  46. blank mavipiano   •  

    Gerçekten o kadar harika ve etkileyici bir film ki bunu aylarca içimde yaşatabiliyorum..Ve etkisinden çıkamıyorum.. hatta o kadar ki düşünmeye başlıyorum vampirler var mı?. Varsa beni de bulsun ve dönüştürsün diye 😀 İşte etkisi anlaşılıyor.. ve lütfenn serinin devamı gelsin istiyorum.. İstiyoruz..

  47. blank zeyneb   •  

    ne zaman cixir bu filim bitiyor birde bakiyorum benimcin ic bitmiyor sanki balanmisim yani mourlenmisim bu filme

  48. blank mustafa   •  

    bitmesini isemiyorum lütfen 6 da çıksın ben bu filimi okadar seviyorumki yemek bile yemiyorum bu filimi izlemeye başlıyınca lütfen 6 da çıksın lütfennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.

  49. blank melike   •  

    aslında ben neden devam etmediğini ve nezaman başlayacağını biliyrm

    • blank Cullens   •  

      Cunk gece yarisi gunesi kitabinin 12 bolumu internete sizdigi icin yazar kitabi yazmayi birakti bir ropartajindadi dediki bu olay unutulunca kitabi yazmaya devam edicegim

  50. blank Cullens   •  

    Bir de demiski ben kitabi simdiki ruh halimle yazarsam kitab diger serilerle uyusmaz onun icin yazmayiyorum ama devam edecek zaten internetde kitabin 12 bolumu var ben okudum kitab olacak insallah filmide olur

  51. blank Cullens   •  

    Arkadaşlar ben gece yarisi gunesi kitabinin 12 bolumunu okudum kitab her seyi en baştan anlatiyor ve edwardin dilinden yazilmis yani bence artik devam filmi olmayacak

  52. blank Renesmee   •  

    Bu film bir muhteşem.olan ustu lutfen bitmesin bu film.Alacakaranlık resmen benim hayatıma çevrildi.ben onsuz yapamam.Nolurrr alacakaranlıqın 6-cı seriside çıksın.

  53. blank ebru   •  

    inşallah resme nin büyümüş halini ve evlenmiş halini çıkarırlar inşallah ama aynı oyuncular olsun çıkarırlarsa.

  54. blank alacakaranlık hayranı   •  

    FUNDALİNA SİZ BU FİLMİN YÖNETMENİ DEĞİLSİNİZ AMA EĞER FİLMİN YÖNETMENİNİ TANIYORSANIZ LÜTFEN BU YORUMARIMIZI ONA İLETİN VE BU FİLMİ CANIMIZ KADAR SEVDİĞİMİZİ SÖYLEYİN NE OLUR

  55. blank alacakaranlık hayranı   •  

    FİLMİN DEVAMINI GETİRSİN

  56. blank ece   •  

    ALACAKARANLIK 6 ( yükselen güneş )
    Alın size 6. seride olacaklar
    Resmi kaynaklardan duyduğumuza göre Twilight serisinin yeni kitabı , Nessie Cullen ve Jacob Black arasında ki ilişkiyi anlatan ‘’ Rising Sun ( Yükselen Güneş)’’ adlı yeni bir kitap olacak . Diğer söylentiler ve tahminlerde dahil olmak üzere …
    -Jacob okulu bitirecek ve Nessie özel yardımcı öğretmen olacak , çünkü o çok hızlı büyüdüğü için okula gidemez , bazı insanlar süpheci davranır ..
    -edward ve bella başka bir yolla bir çocuk alacak .. bir oğlan olacak ve onu Belward Alicob Cullen diye çağıracaklar … Belward ‘ın tam bir vampir olacağı biliniyor ama hala güçleri belli değil.
    -leah clearwater mühürlenecek ..onun mühürlenmesi ile ilgili twilightarsızlıgıyla soruyoruz , o kişi zaten önceki kitaplarda gördüğümüz bir karakterdi .
    -iki kurtadam aynı kişiye mühürlenecek , biz bunların Quil ve Embry olduğunu umuyoruz , çünkü onlar her zaman birlikteler . önemli değil onlardan biri ,zaten mühürlenebilir çünkü , neden iki kez mühürlenme olmasın ki ?
    -Cullen ailesinden bir vampir bu kitapta yok edilecek .. söylentilere göre vampirin sonu şaşırtıcı olacak ..
    -Orada bella ve ailesi sözde çok alışılmış dışı olmasına rağmen , charlie beklenmedik güçlerini gösterecek.
    -önceden insan olan bir karakterin baŞka bir şeye dönüşeceğine inanıyoruz.. belki bir denizkızına dönüşür , o Jessica olabilir ..tongue ifade simgesi
    -var olan bir başka soruda Stephenie Meyer eğer Breakıng Down ı tekrar yazarsa Rising Sun da ne olacak , bu da bir söylenti ..yeniden yazılacaksa bella//jacob eşlesebilir..biz twilightçılgınları na göre , Nessie hala hikayede olacak ve Rising Sun ‘da Nessie ve Seth arasında ki ilişkisi hakkında olacagına inanıyoruz ..bununla birlikte biz twilightçılgınları Meyer ın yazacağı yenı kıtabın , Rising Sun , Breakıng Down’ın devamının ılk kıtabı olacagına ınanıyoruz ..diğer yandan biz twilight hayranları diğer bir çok şeye de inanıyoruz

    • blank Gerek yok   •  

      Alıntı oldugunu belirtirsin akılsız arkadaşım

  57. blank güliz   •  

    ben filmin final bölümünde şok oldum ya resmen bütün savaşı gerçek sandım resmen ya ama sonunda nasıl kaçtılar bide o sarı saçlı hani vampirlere acı çektiren vardı ya benim en nefret ettiğim oydu valla savaşta ölmeseydi ben gidip dalcaktım . en sevdiğim karakter aliceydi… bide yazarımız ‘rising sun’ adında bir kitap yazmayı düşünüyormuş ama doğrumu bilemem…

  58. blank baran   •  

    flimin devamını 2 yıldır bekliyorum bekledimi degsin çıkartın bencede lütfen

  59. blank merve   •  

    bence filmi devam ettirsinler çok güzel.herkese tavsiye ederim

    • blank fundalina   •     Yazar

      Devam etmesini ben de çok istiyorum ?

  60. blank Arda   •  

    Film güzel gerçekden bayıldım herkese tavsiye ederim izlemenizi, ama film bitti diye söylentiler var ilk başda benide üzdü ama stephenie meyerin kitabı olan rising sun [yükselen güneş] adlı kitabı cıkacak ama 12 bölüm internete sızdırıldıgı icin vaz geçmişdi ama fanlar sayesinde yeniden altarnetif 2 3 son var aklında onlar sayesinde kitabını yazıcak ve film cekicekler diye düşünüyorum kitabını yazdıgını duydum ama gizli tutuyormuş + filminin bile çekildigi söyleniliyor, 09/12/2015 bu zaman bitecegi söyleniliyor inş cıkar ve yeni bir macera izleriz — Bu arada alice cullen karakterine hastayım <3 Ve Site cok güzel

    • blank Alacakaranlık fanı   •  

      Peki cikti mi

  61. blank Ömer   •  

    Şimdi bitti mi film artık çekilmeyecek ?

    • blank fundalina   •     Yazar

      Son haberler çekilmeyeceği yönünde.

  62. blank burcu   •  

    alacakaranlık efsanesini çok seviyorum keşke hep devam etse hiç bitmeseydi

    • blank kemal ( I Love You Twilight Saga )   •  

      ASLA BİTMESE KEŞKE ŞUANA KADARKİ EN ÇOK SEVDİĞİM FİLİM <3 ALACAKARANLIK EFSANESİ <3 ALLAHIM NOLURSUN DEVAM ETSİN OOOOOOOOFFFFFFFFFF DEPRESYONA GİRDİM YAAAAAAAAA 🙁 I LOVE YOU DEATH DEATH <3 Twilight Saga <3

      • blank kemal ( I Love You Twilight Saga )   •  

        HİÇ BIKMADAN SÜREKLİ İZLİYORUM ( AŞIĞIM BU FİLİME ALLAHIM NE OLURSUN DEVAM ETSİN )

  63. blank Pınar   •  

    Hiç bıkmadan 5 seriyide izliyorum. Ne olur devam etsin yalvarırım ne olur asıgım bu filmee

  64. blank göktan   •  

    şafak vakti 3 ne zaman baslayacak

  65. blank Gizli   •  

    Gitmemesini isterdim ama galiba bitiyor 😞😢

  66. blank cagri yucel   •  

    Keske bir tane daha yapsalar (safak vakti 3) .Alacakaranliga hayranim keske bir bolum daha cikartsalar

  67. blank cagri yucel   •  

    Keske bir tane daha yapsalar (safak vakti 3) .Alacakaranliga hayranim keske bir bolum daha cikartsalar . insallah da cikartirlar bellaya ve filme asigim

  68. blank Ebruli   •  

    Çok saçma kitaptan uzaklaşmış yazmak istemiyormus uç paragraflik bir yazı yazicakmis bu serinin sonunu merak edenler için barı son seriyi adam akıllı yaz güzelde bir son olsun böyle yarım bırakmak çok saçma bir iş yapıyorsan sonunu getiriceksin yada hiç yazma ne oyaliyon insanları bikere ben çok merak ediyorum 3 paragraflik bir yazı benim ve benim gibi alaca karanlık tutkunlarının hazmedecegi türden dil çok saçma çok bozuldum bu açıklamaya ben rahat bu seri kafadan bi 10 bölüm çıkar diye dusunuyordum çok üzüldüm çok kizdim bu nedir ya…..amannn insanı filimden sogutuyorsunuz…………….!!!!!!!

  69. blank serdar   •  

    Böyle gzel bi flim hayatimda gormedim butun serilerini izledim 1 denv5 kadar 6 sını 7 sini 8 ini 9 unu hattA 10. Serisi ciksa bile izlerim boyle flimleri aslinda sevmem ama bu flim bni buyuledi adeta cok basarili bir flim dha cok korku gerilim seven bi insanim ama bu flim bi baska devamini cok sabirsiz bir sekilde bekliyorum 😂😂

  70. blank serdar   •  

    Remesmee nin buyuyup jacob un onunle iliskisi voltirinin son sozunu devamini bekliyoruz yeni bolumu 6. Serisini siddetle cikmasini istiyorum !!!!!!

  71. blank berrin   •  

    bence bu filmin devamı uzun bir ara sonra devam edebilir fakat kristen stewart la Robert patinson un ayrılığına da bağlıyorum ben bu ayracı çünkü renesmee nin büyüdüğünü ve Edward ın Jakop a daha çok uzun süre bizimle olacak demesi film in devam edeceği yönünde benim fikrim inşallah devam eder Ben kolay kolay bir filme bağlanıp izlemem ancak bu film bambaşka yani tabi belki daha önceden kitaplarını okudum çok sürükleyiciydi belki bu yüzden beni çok etkiledim ve çok fazla sineme ya da gitmem normalde ama alacakaranlık serisinin ilk ve üçüncü bölümlerine gitmek nasip olmadı ama diğerlerini kaçırmadım can ata ata gittiğim tek sinema filmiydi Ben bu filmde bütün oyuncuları çok sevdim Edward Bella başta ama Alice e bayılıyorum. çok güzel dinamik enerjik bir kız diğer filmlerinide izledim fakat Ashley Greene bu filmde harika diğer filmlere göre onun gibi dinamik enerjik estetik olmak isterdim

  72. blank krisrob   •  

    bende bu kitabın devam etmesinin tarafındayım . yaklasık 3 sene önce böyle film mi olur çok saçma gibi yorumlar yaparken suan resmen film için ağlıyorum . böyle bir filme aşık olmamak elde değil .karakterleri olsun kurgusu olsun kendine bağlıyor . devamını isteyenler olarak keşke elimizden birşey gelse ama malesef :/ böyle bir serinin devamının gelmemesi çok saçma . ki eğer devamı gelse bile Robert ve Kristenin bir arada oynayacağını düşünemiyorum . ama inşallah bizi yanıltırlar ve yeniden birlikte olurlar . inşallah 6. film cıkar :'(

  73. blank Serkan   •  

    Bence serinin şafak vakti 3 . bölüm çıkmasını isterdim çünkü daha olucak çok şey var örnek veriyim
    bizim taraf yani cullenler voltirilerinin kafalarını koparması gerekirdi ronesme nin avlanmas gerekirdi çok şey var
    anlatılmaz ki

    • blank Bülent   •  

      Youtube da fragmanı var cikacak

  74. blank Bülent   •  

    Kurt adamlara hayranım cekips beya jekips herneyse özenilcek bir karakter bence bu 2 yıl içinde serisi gelecektir ben bir çok siteden takip ediyorum hayraniyim haftada 1 kez 5 serisini izliyorum.yakındır hatta youtube den fragmanini buldum

  75. blank Alacakaranlık (The Twilight Saga)   •  

    Ben Alacakaranlık Dizisi Türk Klavuzuyum Arkadaşlar Seri’nin Sonu 15.03.2019 Yılında Biteceği Forks Washington Ülkesi Bakanı Tarafından Söyleniyor 6. Güneş Işığı 7. Kurt Tapınağı 8. Dayarh Muhang 9. Candy Nesenghinton 10. Bella 11. King Edward Will Know 12. Jacob Black 13. Efsane Vampir Melekleri 14. Charlise’nin Ölümü 15. Edward’ın Ölümü 16. Edward’ın İntikamı 17. Bella’nın İntiharı 18. Bellanın İntikamı Ve Jacobun Yıkılması Seri İsimleri Ve Noları Burda Arkadaşlar Seriler 19.05.2016′ da Başlayacaktır 19.05.2019′ da İse Bitecektir. (BİLGİNİZE)

    • blank Mert   •  

      Doğruysa güzel

  76. blank süleyman   •  

    Sona erdiyse neden şafak vakti 3 ün fragmanı var.

  77. blank Ro bstemiyormusun hayrani   •  

    Daha önce duydunuz bilmiyorum ama kristen ve robert gerçek hayattada sevgililermis. ama kristen robert i 2 kez aldatmis . robertte eşyalarini sabah erkenden toplayıp gitmiş. şu anda araları çok bozuk .bu nedenle 6. Serisinin çıkacağını sanmıyorum. Çünkü ikiside birbirlerinin yüzünü görmek istemiyor. film çıkma ihtimali malesef %1 bile değil. bende hayranıyım. ve bende bu duruma çok üzüldüm. ama yapacak bir şey yok

    • blank Mert   •  

      Bende duymuştum ama o bayagı bi onceydi galiba .

    • blank Mert   •  

      Röportajlarda da devam filminin çekilme olasılıgı olursa Kristen oynayabilecegini soylemişti yani hala umut var .

  78. blank Mert   •  

    Film gerçekten kendisine bağlıyor . Devam etmesi iyi olurdu .İzleyiciler bağımlı gibi izleyecek bu filmi . Yani çok para kazanabilirler. Neyin kafasını yaşıyor bu yönetmenler. Bu seri devam etmeli. Ben de b

  79. blank Mert   •  

    Film gerçekten kendisine bağlıyor . Devam etmesi iyi olurdu .İzleyiciler bağımlı gibi izleyecek bu filmi . Yani çok para kazanabilirler. Neyin kafasını yaşıyor bu yönetmenler. Bu seri devam etmeli. Ben de bağımlısı oldum diyebilirim. Umarım kısa zamanda devamı gelir.

  80. blank talha   •  

    yENİ BOLUMUNUN CİKMASİNİ BURDAN YAPİMCİYA SESLENİYORUM
    Lutfen ciksin!!!!!

  81. blank talha   •  

    Dunyanin en cok tutulan filmi yeni bolumu cikarsa cok izlenir. Ciksinnnnnnn!!!!!!

    • blank Mert   •  

      Aynen yıl 2016 hala beklemedeyiz

  82. blank Yunus emree   •  

    Yönetmeni Catherine Hardwicke miş twittr face inst çökertelim ben mesaj flan attm yorum faln attm plase plase diye 😀 inş çıkartırlar yaa

    • blank Mert   •  

      Çekmeleri için kitap lazim stephanie mayer e mesaj at.

  83. blank Esra590   •  

    Lütfen devam istiyor.

    • blank Esra590   •  

      Lütfen serinin devamını bekliyoruz.insanların duygularıyla oynamayın.

  84. blank Esra590   •  

    Alacakaranlık geri dönsün.

    • blank cemal   •  

      ayen

  85. blank V@MPİR   •  

    Bu filmi izledikce tekrar tekrar izleyesim var ve serinin devami icin elimden ne gelse yapardim ama yonetmwn ve yazarin dusuncesi ne merak ediyorum acikcasi onlar filmin sonuna kesin gozuyle mi bakiyor yoksa sadece insanlar onlara ne kadar cok bagli bunu mu merak ediyor lar bilemem ama seriyi dev ettirmeleri gerekir bundan eminim hayran kitlesi oldukca yuksek bir film her kesimden her kitadan izlendigini biliyorum o yuzden devam ettirmek mantikli bi karar.

  86. blank Rengın   •  

    Böyle bır kıtabı yazıyorlar ve ınsanları bu kıtaba bağlıyorlar ama sonra o bağlantıyı kesıyorlar böyle bır şey yapıcaklarsa hıç bu kıtabı yazmasınlar 😢😢

  87. blank Mücahit   •  

    Bence çok güzel bir seri devam ettirsinler

  88. blank cemile   •  

    alacakaranlık çok seviyorum ama hangi kanalda oynuyor bilmiyorum bence alacakaranlığın bütün bölümlerini tv 8 de yayınlasınlar çoook güzel ilk defa bir filmi bu kadar çok sevdim

    • blank mrz   •  

      arkadaşlar boşuna götünüzü yırtmayın kristen Stewart robert pattinson u aldttığı için bu iş yatar 😉 hemde o kurt çocuk göbeklenmiş o yüzden baklava yerine bize oşure kazanı bösterir ama alacakaranlıkta şölebi fikrimvar kurt çocuk ve mührlendiği kızın bi çocuğu olur o çocuğu merak edemiyorum o çocuk bi kızı sever ve alaca karanlık efsanesi yeniden başlar

  89. blank hilal nur sevinç   •  

    kristen ve robert ayrılmasaydı şafak vakti 4 çıkıcatı ama ayrıldılar şafak vakti 3 iste türkiyede gösterilmiyo ben çok aradım ama bi amerikan sayfasını çevirip öğrendim

  90. blank alacakaranlık hayranı   •  

    aynen devam etse çok iyi olurdu bayılıyorum o yüzden bu filmi en fazla 16 defa izledim

  91. blank alacakaranlık hayranı   •  

    yazara yönetmene şunu derdim”bukadar insanın hakkına giriyosunuz ne olurdu devamını getirseniz bu insanların hayrına neolurdu ananızın babanızın hayrına yönetmen yazar olmuşsunuz ama insan olamamışsınız” derdim:( 🙁 :(:(

  92. blank bayan rapunzell   •  

    bence devam etmesi gerekiyor böyle tamamen biterse çok sacma olur eger son bölümde bitecekti neden renesmee nin büyüdüğü halini gösterdiler hatta bu film 10 bölüme kadar gitsin başa bir kitap çıkardıysa bunuda yazsın yada güzel bir son yapsın çünkü cok sacma olmus yane demem o ki bitmesin hem o kadar izleyeni ve hayranı var eger bittiyse cok acımasınzca bir davranıs yaptınız

  93. blank Ali   •  

    Keşke filimin devamı çıksa neredeyse dünyadaki bütün sitelere baktım ama yinede bir bilgi bulamadım keşke filmin devamı çıksa bu film burda bitmemeli ne olur filmin devamı çıksın fundalina ne olur cevap yaz

    • blank fundalina   •     Yazar

      Umarım çıkar, gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğim.

      • blank derya   •  

        kitabınız çok güzel

  94. blank cemal   •  

    bence bu filim .ok güzel abi ben bu filmi 10 defa izlesem sıkılmam ama sizin yaptınız da ayıp 6 tıyı çıkar mayosunuz abi çıksa varya ne güzel olur inşalah çıkar bu filin 6 tıncı bölümü ?

  95. blank Emre   •  

    Yaklaşık 9 yaşından beri bu filmin büyük bir hayraniyım çok aşırı seviyorum her bölümünü 150 den fazla izlemisimdir kelimelerine kadar mimiklerine kadar ezberledim her bir sahnesini alacakaranlıgın setine gitmeyi çok istiyorum inşallah bir gün ve kristen,robert’le tanişmak sırf onlar için yabancı dil oğreniyorum…

  96. blank bozo   •  

    bence 6 yı getırmelerı alzım

    • blank bozo   •  

      flimin ana karakterı 5 sezon gırdı bır kız cocugu bu bölumde kız cocugunun buyuyup bır kurtla evlenmesı ve savasın daha cıddıye göturulmesı alzım sesonun bıtımı herkezı hayal kırıklıgına ugratır bastan sona kadr ask yasanması ve ustunden gelınmesı hemen fılımın bıtmesı anlamına gelmez cek var ortada bos kalan cekın sonu ne oldu nasıl bıttı o bıle mechul daha konumda anlatılan wampir yenı doganla kurt cekın evlemesı dahıl fılımın ana karakterlerınde buyuk bır savasa neden ola bılır

  97. blank MSP   •  

    Sömestr tatilinde küçük kardeşimle tüm seriyi baştan izledik! Ya gerçekten güzel be! Yani seni alıp götürüyor derler ya, ha işte öyle! Keşke tekrar çıksa yeni bir devam filmi demeden edemiyor insan 🙂 🙂 🙂

  98. blank Duru   •  

    Stephenie Meyer’in yazdığı Geceyarısı Güneş’te herşey Edward’ın ağzından anlatılıyor ve ayrıca Alacakaranlık:Ölüm ve Yaşam var yani hiç mi birşey yapamayız serinin bittiğine gerçekten üzüldüm. Haftasonu seriye başlamıştım ve bittiği için gerçekten üzüldüm hiçbirşey yapılamaz mı?

  99. blank Duru   •  

    Ya ben araştırdım biraz Stephenie Meyer’in websitesi var ve lütfen ona bi şekilde ulaşıp ona bu sayfayı göstererek en azından birazcıkda olsa devam etme ihtimalini arttırabiliriz bence lütfen bu konuda birşeyler yapalım Alacakaranlık’ın bitmesini istemiyoruz 🙁

  100. blank Baho   •  

    Ya ne olur bu filmin devamı olacak olmak zorunda bu filim eğer olursa ki bence olacak filim sadece Amerika da oynayacak desinler alacakaranlık Efsanesi ni izlemek için kesinlikle gelirim favori m Edward Bella Alice
    Diğer leri de varda isimlerini unuttum işte sıkıntı burda bu kadar güzel bir filmi siz kim oluyorsunuz da devam mı nı oynat mıyorsunuz

  101. blank arzu   •  

    Neden Alacakaranlık şafak vakti 3 yok…

  102. blank caner   •  

    YENİ BÖLÜMÜ NE ZAMAN ÇIKACAK NE OLUR ÇIKARTIN…

  103. blank bella   •  

    yeni bölümü çıkartın lutfennn 5 bölümünüde on kere izledim ama hala izliyorum çünkü insan başlayınca duramıyor ama alaaca karanlık dünyanin en güzel filimlerinin başında olmalıydı ben ce

    • blank derya   •  

      aynen katılıyorum

  104. blank derya   •  

    bu güne kadar izlediğim en güzel filim .çok muhteşem bir şekilde yazılmış zevkle okudum

  105. blank derya   •  

    yeni bölümünü dört gözle bekliyoruz.
    çıkartın devamı gelsin

  106. blank merve   •  

    evet niye bitti

  107. blank Mert   •  

    Yenisi çıkmayacak. Hikaye part 2 ile bitti. Tıpkı harry potter part 2 gibi. Güzel filmdi! :=)

  108. blank Anıl   •  

    Fundalina isimli bayanın değerlendirme yazısını okudum. Kendisinin Bella’yı çok fazla kıskandığını, genç ve güzel olup da onun yerinde olmayı çok istediğini düşünüyorum.

    • blank fundalina   •     Yazar

      😂 çok tatlısın

  109. blank Ay   •  

    sc ne demek acilll

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir